måndag 27 oktober 2014

Today's Workout (Måndag vecka 44)


En timme på gymmet, med huvudvärk, blev det idag. Jag var under förmiddagen fruktansvärt dålig på att dricka vatten, vilket resulterade i huvudvärk fram på eftermiddagen. Jag fick inte tag på vatten förrän vi kom tillbaka från vår utflykt med skolan vid klockan fem. Då hällde jag i mig två liter vatten under loppet av ett par timmar. Det behövdes verkligen! Jag har visserligen fortfarande lite ont i huvudet, men det börjar bli bättre.

Men jag körde på ändå! Gymmet är oftast min räddare i nöden och jag mår så bra när jag har gjort min träning. Även om den är fruktansvärt jobbig.

Jag valde att köra överkropp idag igen (precis som i fredags då jag senast var på gymmet), men det beror på att jag körde ben och säte lite igår på utegymmet och vill låta dessa muskler vila lite.

Uppvärmning blev fem (!) minuter på crosstrainern i högre motstånd än jag brukar.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Biceps curls med hantlar à 7 kg (10 x 3 x 14 kg)
Triceps bakom huvudet med hantlar à 6 kg (10 x 3 x 12 kg)
Axellyft åt sidan med hantlar à 5 kg (10 x 3 x 10 kg)
Bänkpress med hantlar à 6 kg (10 x 3 x 12 kg)
Chestpress i maskin (10 x 3 x 20 kg)
Sittande rodd (10 x 3 x 25 kg)
Breda latsdrag (liknar chin-ups) (10 x 3 x 25 kg)
Smala latsdrag (liknar pull-ups) (10 x 3 x 25 kg)
Långa sit-ups (15 x 3 x 0 kg)

Passet gick trots huvudvärken mycket bättre än ungefär samma pass i fredags. Jag valde att fortsätta på den något lägre vikten i ryggövningarna, men det för att jag har haft lite ont i ryggen/svanken under dagen och ville inte överanstränga mig.

Nöjd och glad! Snart kaffe och rester från äppelkakan jag och syster gjorde igår. Receptet kommer upp här imorgon!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar