måndag 20 oktober 2014

Today's Workout (Måndag vecka 43)


En sväng till gymmet idag. Äntligen! Jag tränade visserligen i fredags, men det var inte ett vanligt pass, utan för hela kroppen och jag sänkte vikterna. Idag var det andra bullar, dock blev det inte riktigt som ett vanligt benpass... Det var fullt i friviktsrummet och jag fick improvisera.

Uppvärmning blev fem minuter rodd (äntligen tog jag mig tid att köra i fem minuter, istället för tre, även om jag vet att fem minuter också är för lite egentligen).

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Sittande benpress (10 x 3 x 70 kg)
Sittande enbenspress med höger ben (10 x 3 x 30 kg)
Sittande enbenspress med vänster ben (10 x 3 x 30 kg)
Deadlifts med endast höger ben (10 x 3 x 16 kg)
Deadlifts med endast vänster ben (10 x 3 x 16 kg)
Rygglyft (10 x 3x 10 kg)
Abductor machine (pressa isär låren) (10 x 1 x 20 kg) + (10 x 1 x 25 kg) + (10 x 1 x 30 kg)
Adductor machine (pressa ihop låren) (10 x 1 x 20 kg) + (10 x 2 x 25 kg)
Leg extension (10 x 3 x 35 kg) (Ökning!)

Jag har fått någon konstig och rejäl träningsvärk i baksida lår och sätet från igår med Online PTn, kan det kanske vara den där björngången? Därför blev det inga lårcurl, utan jag testade abductor och adductor istället. Det kan vara så att jag har blandat ihop dem, men det hoppas jag verkligen inte. Jag har i alla fall förtydligat i parenteserna.

Veckans jobbigaste dag är redan över. Shit, vad tiden går fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar