måndag 6 oktober 2014

Today's Workout (Måndag vecka 41)


Idag blev det benträning. Jag har fått minnesförlust, och kommer inte ihåg om mitt sista pass förra veckan var ben eller överkropp, men nu blev det i alla fall ben idag.

Motivation som borde vara topp befann sig någonstans i tårna och jag har mått allmänt konstigt hela dagen. Först snurrig och yr på morgonen, nästan bakfyllekänsla utan att ha druckit, och sen bara seg och borta. Men nu är det skönt att ha kommit hem.

Det blev träning trots allt. Och jag har fått kämpa med känslan av att inte alltid kunna prestera bättre än jag någonsin gjort under varje pass. Den här gången backade jag lite i vikterna, jämfört med förra veckans superpass, men gör allt för att jag ska känna mig nöjd med det jag gjorde. Jag gick ju i alla fall till gymmet, och jag gjorde mitt bästa, det bästa jag kunde klara av en dag som idag.

Efter tipsen från Online PT:n, så har jag börjat fundera på mitt upplägg gällande styrketräningen, men inte ännu gjort några förändringar. Han hade ju även ett tips på en annan uppvärmning, vilken jag inte heller ännu börjat använda. Jag vill öva lite på övningarna hemma, innan jag tar med dem till gymmet.

Men jag funderar lite på hur jag ska göra nu när jag har som mål att köra 4 pass i veckan. Jag skulle vilja ha två olika benpass, och då köra ett av varje varje vecka, och samma princip med överkroppen. Jag ska bara komma på vilka övningar som ska ingå i vilket pass...

Idag blev det lite blandat, både gammalt och nytt, eftersom det var mycket folk på gymmet och jag fick improvisera.

Uppvärmning: tre minuter på crosstrainer.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Djupa, breda squats (ass to grass) med kettlebell (10 x 3 x 16 kg)
Deadlifts (marklyft fast helt raka ben) med kettlebell (10 x 3 x 20 kg)
Bulgarian lunges med höger ben fram (10 x 1 x 10 kg)
Bulgarian lunges med vänster ben fram (10 x 1 x 10 kg)
Utfall med höger ben fram (10 x 2 x 14 kg)
Utfall med vänster ben fram (10 x 2 x 14 kg)
Rygglyft (10 x 3 x 15 kg) (Den enda övningen som jag ökade i vikt sedan förra gången, och WOW så jobbigt det var orkade knappt de sista repetitionerna...)
Sittande benpress (10 x 1 x 60 kg) + (10 x 2 x 70 kg)
Leg extensions (10 x 3 x 30 kg)
Sittande lårcurl (10 x 3 x 30 kg)

Det här passet provade jag att köra med bulgarian lunges, något som jag tycker är svårt (både med hur jag ska hålla benet där bak utan att det gör ont och med att jag använder det för att trycka ifrån med). Därför valde jag att bara köra ett set på varje ben, och gick sedan tillbaka till mina vanliga utfall.

Jag var på gymmet, jag gjorde mitt bästa, och jag försöker göra allt för att känna mig nöjd med det. Nästa gång (redan på onsdag!) är det nya tag som hjälper. Och i bästa fall har motivationen krypit åtminstone från tårna till knänivå, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar