fredag 24 oktober 2014

Today's Workout (Fredag vecka 43)


På något vis både älskar och hatar jag fredagsträningen. Det är jobbigt att behöva gå till gymmet när alla andra tar helg, men samtidigt är det otroligt skönt att ha tränat precis innan jag tar min helg. Dessutom är det väldigt lugnt på gymmet på fredagskvällarna, trots att det just är kvällstid. Nu är jag hemma och ska ha en superfixarkväll med tvättning, städning och plugg. Tråkigt? Ja, men jag har inte tid senare i helgen för då ska jag umgås med min kära familj som kommer på besök (äntligen!).

Uppvärmning blev två minuter (jag vet, alldeles för lite) på crosstrainern. Jag är verkligen lat när det kommer till uppvärmning. Jag vill komma igång med styrkeövningarna och drar därför ofta ner på uppvärmningen för att snabbare komma till passets huvuddel. Har du några tips på hur man ska få uppvärmningen roligare och känna att man vill lägga tid på den?

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Biceps curls med hantlar à 7 kg (10 x 3 x 14 kg)
Triceps bakom huvudet med hantlar à 6 kg (10 x 3 x 12 kg)
Axellyft åt sidan med hantlar à 5 kg (10 x 3 x 10 kg)
Bänkpress med hantlar à 6 kg (10 x 3 x 12 kg)
Chestpress i maskin (10 x 3 x 20 kg)
Sittande rodd (10 x 3 x 25 kg)
Breda latsdrag (liknar chin-ups) (10 x 3 x 25 kg)
Smala latsdrag (liknar pull-ups) (10 x 3 x 25 kg)

Och så ett superset med tre övningar för magen (det vill säga Ida Wargs träningsutmaning den här veckan)(repetitioner):

Sit-ups på pilatesboll (15)
Benindrag under kroppen med fötterna på bollen (15)
Rulla ut bollen med spända armar tryckta mot bollen (15)

... i tre varv. Jag sänkte mig under detta passet i ryggövningarna, men det beror på att jag har en del träningsvärk och just nu försöker utmana mig i att få en så ren teknik som möjligt.

Helg? Snart, snart, snart. Jag ska bara kriga om tvättmaskinen först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar