fredag 17 oktober 2014

Today's Workout (Fredag vecka 42)


Efter en vecka med förkylning blev det mjukstart på gymmet. Det betydde bland annat att jag körde igenom hela kroppen, men valde ut de övningar jag gillar bäst. Dessutom minskade jag vikterna i övningarna för att inte ta ut kroppen till max med eventuellt lite förkylning kvar i kroppen.

Jag vill bara vara tydlig med att jag kände mig frisk innan passet, och förespråkar verkligen inte att man ska träna när man är sjuk. Efter passet kliade det lite i min hals, något som tack och lov har gått över nu. Lyssna alltid på din kropp, det är det viktigaste.

Uppvärmning blev tre minuter på crosstrainer.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster)):

Sittande benpress (10 x 3 x 40 kg)
Lårcurl (10 x 3 x 20 kg)
Leg extension (10 x 3 x 20 kg)
Rygglyft (10 x 3 x 0 kg)
Breda latsdrag (10 x 3 x 20 kg)
Biceps curl med hantlar à 5 kg (10 x 3 x 10 kg)
Triceps bakom huvudet med hantlar à 5 kg (10 x 3 x 10 kg)
Sittande rodd (10 x 3 x 20 kg)
Bröstpress i maskin (10 x 3 x 15 kg)

Och så ett superset för magen med redskapet pilatesboll:

Sit-ups liggandes på bollen med fötterna i golvet (15 reps)
Sit-ups med kroppen på golvet och benen på bollen (15 reps)

...i tre varv.

Passet gick förvånansvärt snabbt, men det berodde antagligen på att vikterna var låga. Jag satsade mycket på att få tekniken rätt idag, något som kräver fokus, men inte så mycket extra styrka eller flås, perfekt för dagar som inte är helt på topp.

Trevlig kväll! Nu tar jag helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar