måndag 13 oktober 2014

Stel i nacken och ont i halsen

Och så var det min tur. Igen. Sjuklingen.

Det började igår morse när jag vaknade helt stel i nacken, men inga övriga symtom, senare på dagen blev jag även tjock i halsen. Samma sida som stelheten i nacken, höger alltså. Idag hade nackspärren gått över lite, men halsen var desto tjockare. Det syns inget, men den känns lite svullen och det är obehagligt och gör lite ont när jag sväljer.

Inget som yttrar sig som en vanlig förkylning alltså, så jag vet knappast om det är det eller ej.

Så med tanke på detta blev min personliga träning inställd igår, och dagens styrketräning likaså. Jag hoppas på att jag i enkelhetens namn bara kan flytta min vilodag från onsdag till idag, och börja träna imorgon igen. En träningsplanering här på bloggen för denna veckan också, det har jag glömt.

Min morgonyoga kör jag på med, och har lagt till lite stretchövningar för nacken, för att den kanske skulle kunna bli lite bättre.

Hatar att vara sjuk, men dock så blir träningsmotivationen aldrig så bra som när jag inte får lov att träna. Då är det ända jag vill att träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar