söndag 19 oktober 2014

Personlig träning med Online PTn - Del 2

Idag hade vi det andra passet tillsammans, jag och Online PTn.

Du hittar hans hemsida här: http://onlineptn.wix.com/online

Precis som förra gången fokuserade vi mycket på stretching, och gick även igenom samma uppvärmning som jag fick förra gången. Det är en uppvärmning som är bra inför styrketräning. Jag har inte hunnit testa den på gymmet ännu, eftersom jag var sjuk förra veckan. Men jag ska försöka lära mig den utantill och sedan köra på.

Jag fick även hjälp med teknik i tyngdlyftningsövningarna (marklyft och knäböj) och tips på hur jag ska kunna hålla rätt positioner när jag lägger på mer vikt. En annan sak jag fick testa var övningen "björngång" där man rör sig framåt på alla fyra (händer och fötter). Eftersom mitt rum är så litet fick jag även backa i övningen, vilket var mycket tyngre. Jag klarade en minut och fyrtio sekunder, vilket Alejandro tyckte var bra. Målet är tre minuter, vilket känns möjligt eftersom jag nu fortfarande är lite back sedan förkylningen.

Nu har jag paus från Online PTn i tre veckor och återkommer med den tredje delen först då.

Detta är ett sponsrat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar