söndag 5 oktober 2014

Personlig träning med Alejandro Bruno Matzui

Som jag har skrivit lite tidigare, så har jag börjat med lite personlig träning. Tränaren heter Alejandro Bruno Matzui, och har en egen hemsida HÄR.

Efter att jag har fått en del kostråd (som till exempel att jag ska dra ner på gluten, mjölkprotein och rött kött, samt att jag ska äta mer linser och bönor, något som lätt glöms bort i den svenska matkulturen) och träningstips under sommaren och fram tills nu, så satte vi äntligen igång med själva träningen.

Efter lite diskussion bestämde vi oss för att i dagens pass köra på en bra uppvärmning till framtid stryketräningspass på gymmet, samt ett längre stretchpass för ben och rygg. Jag tränar ju styrka och en del kondition på gymmet, och hoppar lätt över stretchningen, fast att jag egentligen vet att den är så viktigt.

Passet i sig gick bra, och jag känner bland annat jag fått tips på hur jag ska gå vidare med min styrketräning. Han tipsade om att jag skulle prova ett nytt träningsupplägg på gymmet, och köra tre set med 4, 6 och till sist 8 repetitioner, där jag ligger på maximal kapacitet i första setet och sedan minska vikten. Jag funderar på hur jag ska få in det i min träning och hur jag ska planera, hmm...

Detta är ett sponsrat inlägg, vilket i praktiken betyder att jag får gratis personlig träning av Alejandro Bruno Matzui, mot att jag skriver om det här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar