torsdag 16 oktober 2014

Kosttillskott: Magnesium och Kalcium

Jag har letat runt efter ett kosttillskott med både magnesium (som förhoppningsvis hjälper mot muskelkramper i min vad) och kalcium som är bra för skelettet. Jag som till stor del undviker mjölk och mjölkbaserade produkter behöver vara noga med att få i mig kalcium på andra vis, därav ett kosttillskottet.

Jag har haft problem med att hitta ett preparat med tillräckligt hög dos, lågt pris och inte innehåller D-vitamin. Jag får i mig allt D-vitamin jag behöver i mina multivitaminer, och det är en fettlöslig vitamin, vilket betyder att man kan överkonsumera den och att den lagras i kroppen. Vill du läsa mer om D-vitamin och vad överdosering kan leda till kan du göra det i denna artikel från Göteborgsposten: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2087774-d-vitamin-viktigare-an-vi-trott

EDIT: Kosttillskottet innehåller D-vitamin, även om hemsidan inte förtäljer det. Det står på förpackningen. Du som letar efter ett kosttillskott med både magnesium, kalcium och D-vitamin kan absolut använda dig av denna produkt. Men om du istället vill undvika D-vitamin (ett överskott av vitaminet alltså) så råder jag dig att leta efter en annan produkt. 

Men så äntligen, så hittade jag en produkt som jag tror passar mig!


Kalcium Magnesium från Svensk Hälsokost

Produkten kommer från företaget HealthWell, och just nu har Svensk Hälsokost 10 % rabatt på deras sortiment. Så se till att handla det du ska ha innan erbjudandet tar slut.

Kalcium Magnesium hittar du HÄR.
Hela HealthWell-serien hos Svensk Hälsokost hittar du HÄR.

Ett annat preparat som jag provat från HealthWell är Vitamin B5, Pantotensyra, som är super för huden. Den har hjälpt mig att få en renare hy, det vill säga mindre onda och ömma finnar och kvisslor i ansiktet. Lider du av dessa problem rekommenderar jag verkligen B5, Pantotensyra!


B5 Pantotensyra från Svensk Hälsokost

B5 Pantotensyra hittar du HÄR. Rabatten gäller även denna produkt!

Trevlig torsdagskväll allihop! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar