torsdag 16 oktober 2014

Jag målar akryl

Tekniker? Ja. Konstnär? Nja. Men efter den här veckan är jag minst sagt inspirerad. Akrylfärgerna och dukarna har väntat på mig i några månader, men nu kände jag mig äntligen redo att måla lite. Inspirerad av hösten och några gallerier vi var på i tisdags satte jag igång i morse.

Hur var det då? Och hur gick det? Bra! Att måla, eller göra något annat liknande (som att virka, rita eller sy), är som terapi för mig och jag glömmer bort verkligheten för en stund. Härligt att få vara i min egen värld och endast tänka på det som ligger framför mig på skrivbordet.

Man ska börja någonstans, eller hur? Detta är min första akrylmålning på flera (läs fem) år. 

Skönt också att komma ifrån all teknik, att få göra något med händerna, på mitt eget initiativ. Min kreativitet de senaste veckorna har varit styrd från skolans håll, och jag har lagt all min energi på det. Men eftersom jag var ledig idag och själv kunde bestämma vad jag skulle göra, fick motivationen och kreativiteten en extra skjuts. Att få göra det jag vill, när jag vill och det tempo jag vill. Det gillar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar