torsdag 23 oktober 2014

Gluten- och mjölkfria proteinbars med choklad, havregryn och hallon

Min förra sats med proteinbars började mögla eftersom jag inte förstått att man måste ha dem i frysen. Nu har jag gjort en omgång till, med något förändrat recept.



Ingredienser (blir ungefär 20 bars):

2 skopor mjölkfritt proteinpulver (jag använder sojaprotein)
5 dl havregryn
2 msk kakao
1 dl kokosflingor
2 msk linfrön
1 dl jordnötter
0,5 dl solrosfrön
2 ägg
1 msk sötning (jag använder honung)
2 dl tinade hallon
1 dl mjölkfri dryck (mandeldryck, havredryck eller sojadryck)

Gör såhär:

Sätt på ugnen på 150°. Blanda proteinpulver, havregryn, kakao, kokosflingor, linfrön, jordnötter och solrosfrön i en bunke. Blanda ner ägg och sötningen. Häll i hallon och mjölkfridryck och blanda ordentligt. Bred ut på en plåt och grädda i ugnen i cirka 15 minuter. Skär lagom stora rutor medan den fortfarande är varm. FRYS in proteinbarsen när de svalnat så håller de sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar