tisdag 14 oktober 2014

Fortfarande sjuk och mycket i skolan...

Halsen är envis och gör fortfarande lite ont. Förhoppningsvis smärtfri imorgon så att jag kan träna då eller eventuellt först på torsdag. Igår upptäckte jag att halsmandlarna också var lite vita, vilket är ett tecken på halsfluss, men eftersom jag mår lite bättre idag och inte haft någon nämnvärd feber så tror jag inte det är så illa.

Dessutom håller vi på med konst i skolan den här veckan. Kul, men jag är ju teknikare i botten och tycker att detta är ruskigt svårt. Mitt självförtroende när det gäller det jag ritar och målar är dessutom fruktansvärt dåligt, men jag jobbar på det. Mitt sätt att jobba upp ett dåligt självförtroende är att utsätta mig för det jobbiga, trots att det är så motigt, för att när man gjort det tillräckligt många gånger så är det inte jobbigt längre. Jag hade samma problem med att tala inför människor (vem har inte haft scenskräck?) men har lyckats jobba bort den nervositeten och kan nu hålla tal och prata med människor jag inte känner utan problem.

Konstvecka innebär att min studio (de 24 personer som jag jobbar allra oftast med) gör stop-motion-filmer. Varje elev ska gör en film var, och de ska vara klara på fredag klockan nio på morgonen. Mycket att göra? Check. Lite stressad? Check? Jobbar hemma på kvällarna för att hinna klart? Check.

Så den här lilla förkylningen kommer på ett vis lite lägligt, eftersom jag nu varken kan träna så att jag inte hinner med projektet eller få dåligt samvete för att jag jobbar för mycket i skolan istället för att träna. Lagom sjuk alltså, orkar jobba med projektet men inte träna. Ibland är det bra att se det positiva i situationen istället.

Nu ska jag ta tag i det jag behöver gör till imorgon. Och falafel var det också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar