fredag 3 oktober 2014

En vecka full av nya intryck och händelser börjar lida mot sitt slut...

Men först är det helg!

Den senaste veckan har varit så konstig. Först stress och mycket jobb. Sedan lugnt för att jag blev klar i skolan i tid. Sen projektavslutning och nu en sen fredag eftermiddag ledig. Mitt liv är en som berg- och dalbana, ofrivillig, och som jag följer med på i någon slags skräckblandad förtjusning.

Jag är fortfarande, eller återigen, i någon slags stadie av oförståelse eller förvirring. Jag kan fortfarande inte förstå hur jag hamnade här, i Stockholm, på KTH och Arkitekturskolan, min högsta dröm... När jag läser mina inlägg som jag gjort på facebook, så hinner jag under en bråkdel av en sekund tänka: "Jag önskar jag var den tjejen", tills att jag inser att det är mina egna inlägg jag läser.

Det liv som jag lever nu är det livet jag så länge drömt om och det är helt galet. Det är som om jag befinner mig i en dröm som för en gångs skull är verklighet. Men min verklighet är visserligen jobbig, tuff och kräver en hel del av mig, samtidigt som den har det där drömlika, rosa fluffet i kanterna.

Hur lyckades jag hamna här? Hur klarade jag av att vara så ambitiös i skolan på gymnasiet och därmed få så pass bra betyg att jag kom in på en av utbildningarna i Sverige som har tuffast antagningskrav? Hur lyckades jag få en bostad? Hur lyckades jag leva min egen dröm?

Samtidigt går tiden och veckorna så fruktansvärt fort. Det är redan oktober och enligt mina beräkningar kommer det vara jul fortare än kvickt. Hur gick det till? Hur hinner jag med så fruktansvärt mycket, samtidigt som tiden går så fort?

Så, nu ska leta extrajobb. Allt är inte perfekt, inte än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar