måndag 1 september 2014

Träningsutmaning med Ida Warg, vecka 36!

Medan jag åt min kvällsmat (wokade risnudlar och grönsaker med currystekt pangasius) så surfade jag runt på några träningsbloggar och hittade bland annat att Ida Warg kör ny träningsutmaning denna veckan, och jag kan äntligen vara med och köra på! Härligt.

Det har, som du läsare säkert förstått, varit krassligt med både mig och träningen på senaste tiden, men jag börjar verkligen komma igång igen.

Ida Wargs träningsutmaning hittar du HÄR.



Utmaningen är att utföra hennes träningspass med ett så kallat "rubber band", ett slags gummiband med handtag. Jag har tyvärr inget sådant, utan kommer köra med ett platt, brett gummiband utan handtag i de övningarna som går, och använda mina hantlar (à 3 kg) för resten.

Övningarna är...

20 standing row
20 biceps curl
20 shoulder press
20 triceps extension/each side
20 back squeeze

... fyra varv.

Jag tänker köra, eftersom jag har träningsverk sedan igår och förrgår, på tisdag, torsdag och lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar