söndag 21 september 2014

Träningsplanering för vecka 39

Ny vecka och nya tag!

Först en liten kort utvärdering av veckan som gått;
Det har gått bra och jag har genomfört fyra av fem planerade pass. Det blev ingen träning i torsdags på grund av träningsvärk och fredagens gruppträningspass bytte jag ut mot styrketräning för benen på gymmet. Jag är nöjd, och hoppas att jag den kommande veckan kan utföra alla pass jag planerar för.

Här kommer den kommande veckans planering:

Måndag:
Styrketräning på gymmet för överkroppen eller gruppträningspass som kallas Box

Tisdag:
Styrketräning på gymmet för benen och sätet eller gruppträningspass som kallas Grit Plyo

Onsdag:
Styrketräning på gymmet för överkroppen eller gruppträningspass som kallas Body Pump

Torsdag:
Styrketräning på gymmet för benen och sätet eller gruppträningspass som kallas Grit Strength

Fredag:
Gruppträningspass som kallas Body Pump eller gruppträningspass som kallas Cxworx


Denna veckan kommer träning bero på min motivation, vad jag är sugen på och vilka tider jag har möjlighet att träna. Passar min träningstid bra med ett pass som kommer jag antagligen köra på passet, annars är det vanlig styrketräning som gäller. Och så får vi se hur detta upplägg fungerar... Antingen så blir jag motiverad av valfriheten, eller så får den mig att inte träna alls (kan jag hoppa över det ena och så kan jag hoppa över det andra...).

Och så antar jag kanske Ida Wargs nya träningsutmaning, vi får se vad det blir först bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar