söndag 7 september 2014

Träningsplanering för vecka 37

Äntligen en träningsplanering igen! Dock så kommer den inte bli komplett, utan jag kommer förmodligen jobba (ja, jag provjobbar på en restaurang, wiho!) någon kväll som jag inte vet ännu. Men jag vill i alla fall ha en plan. Löpning, det är planen. Definitivt sugen på att ta upp det igen!

Jag jobbar med tekniken och fotisättningen "tå-tå", istället för "häl-tå-häl-tå" och kommer variera dessa under passen, mest för att inte slita ut musklerna.


Måndag:
Löpning på morgonen (5-6 km)
Styrketräning för ben på gymmet

Tisdag:
Löpning på morgonen (3-4 km)
Styrketräning för överkroppen på gymmet

Onsdag:
Löpning på morgonen (5-6 km)

Torsdag:
Löpning på morgonen (3-4 km)
Styrketräning för ben på gymmet

Fredag:
Löpning på morgonen (5-6 km)
Styrketräning för överkroppen på gymmet

Lördag:
Långdistanslöpning (12-14 km)

Söndag:
Korta löpintervaller (3-5 km)


Jag kickstartar härmed löpningen, och hoppas på att allt går vägen! Jag kommer inte satsa på några supertider, utan att istället försöka få in ett flow. Tiderna får komma av sig själva senare. Och som sagt, detta är en plan, om något skulle hända med planen, och jag inte har tid eller inte orkar, så kommer planen såklart att revideras. Denna veckan utgår alltså min morgonyoga, och ersätts istället med löpning. Det är bäst att passa på nu innan det blir för kallt och mörkt.

Nu blir det snart nystart med en ny vecka. Jag är så taggad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar