torsdag 4 september 2014

Today's Workout (Torsdag vecka 36)


Idag blev det, helt enligt planen, Ida Wargs träningsutmaning för den här veckan;

20 standing row
20 biceps curl
20 shoulder press
20 triceps extensions
20 back squeeze

... i fyra varv.

Lite tjatigt? Jag vet, detta var precis samma pass som i tisdags. Men det tål att upprepas, det är bra och jag får verkligen mjölksyra i musklerna, även fast jag använder hantlar som (bara) väger 3 kilogram styck. Ett bra pass helt enkelt.

Shoulder press är den bästa övningen, tycker jag. Jag gör hela passet framför spegeln, och när jag gör just den övningen ser jag hur mycket mitt axelparti har vuxit muskelmassa sedan jag började träna, vilket ger mig motivation, samtidigt som övningen ger ordentligt med mjölksyra. Peppande!

Imorgon bär det av mot kräftskiva och övernattning med mottagningen. En av de sista saker tillsammans hela gänget. Härligt och kul, men samtidigt lite vemodigt, jag vill inte att det ska ta slut. Alla människor är trevliga på sina vis, och jag är så glad att jag har hamnat just här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar