tisdag 30 september 2014

Today's Workout (Tisdag vecka 40)


Jag har ju jobbat på med projektet i skolan, som ni vet, vilket bland annat resulterade i att jag satt i ritsalen 14 timmar igår, därav varken någon bloggning eller träning. Men det ingick lite i planeringen.

Men idag har jag jobbat på och, tro det eller ej, BLIVIT KLAR MED PROJEKTET! Wiho! Ett helt dygn innan sista inlämningstiden! Najs, najs! Detta betydde också att jag kunde ändra i min planering och ta ett pass på gymmet idag. Helt perfekt!

Jag brukar vanligtvis inte vara så sugen på att träna om jag inte har det inplanerat, men på något vis så har allt jobb i skolan de senaste dagarna fått min motivation att gå upp.

Så jag tog mig till gymmet och körde ett benstyrkepass. Och vet du vad? Det gick så j*vla bra idag, att jag fortfarande befinner mig i ett lyckorus!

Som uppvärmning körde jag fem minuter på roddmaskinen, tyngsta motståndet, vilket resulterade i ordentlig mjölksyra i både rygg, armar och sätesmuskler. Men den maskinen är super, värmer verkligen upp hela kroppen.

Övningar (repetitioner x set x vikt (gemensamt för både höger och vänster sida)):

Squats med skivstång (10 x 3 x 25 kg) (Ökat med 5 kg sedan senaste passet)
Marklyft med skivstång (10 x 3 x 50 kg) (Ökat med 10 kg sedan senaste passet)
Rygglyft (10 x 3 x 12 kg) (Ökat med 2 kg sedan senaste passet)
Utfall med höger ben fram (10 x 3 x 16 kg)
Utfall med vänster ben fram (10 x 3 x 16 kg)
Sittande benpress (10 x 1 x 60 kg) + (10 x 1 x 70 kg) + (10 x 1 x 80 kg) (Ökat med 10 kg och 20 kg sedan senaste passet, i de två sista seten)
Leg extension (10 x 3 x 30 kg)
Lårcurl (10 x 3 x 30 kg)

Trots ökningarna i de tidigare övningarna, squats, marklyft och rygglyft, så lyckades jag höja mig rejält i benpressen. Fantastiskt stolt över mig själv och nu är det bara att kämpa på!

Styrketräning imorgon med, trots att det är tomt på schemat! Då är det dags för överkroppen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar