tisdag 9 september 2014

Today's Workout (Tisdag vecka 37)


Uppe med tuppen idag igen, vilket resulterade i ännu en springrunda. Det blev totalt en sträcka på 4,77 km, på 25 minuter, på sekunden, vilket resulterade i en minutertid på 5 minuter och 16 sekunder. Den sista kilometerna kunde jag ta i extra var under den nere på 4 minuter och 53 sekunder per kilometer, superbra! Och en bättre kilometertid än igår, men det kan också bero på att rundan var kortare.

Sen var jag en sväng på gymmet nu ikväll. Det var härligt, i alla fall härligt att komma hem och redan ha tränat. Annars har mina träningspass legat efter att jag kommit hem och jag har varit tvungen att ge mig iväg en gång till. Men nu kom jag istället hem sent. Kvällsmaten hade jag med mig i en matlåda och åt på skolan innan jag tränade, och efteråt blev det mellanmål.

Idag blev det... (repetitioner x set x vikt (inklusive skivstång))

Djupa squats med skivstång (10 x 3 x 20 kg)
Marklyft med skivstång (10 x 3 x 40 kg)
Leg extension (10 x 2 x 20 kg) + (10 x 1 x 25 kg)
Leg curl (10 x 2 x 20 kg) + (10 x 1 x 25 kg)
Leg press (10 x 3 x 40 kg)
Rygglyft (10 x 3 x 10 kg)
Utfall med höger ben fram (10 x 3 x endast kroppsvikt)
Utfall med vänster ben fram (10 x 3 x endast kroppsvikt)


Ett bra pass, där jag på några maskiner kunnat ta tyngre men nu vill jag gärna ta det lugnt i början av termin. Jag kommer öka på där det går senare. Jag har dessutom en träningskompis, perfekt till alla latmaskar där ute, du kommer definitivt inte att maska om du har någon som ser på medan du tränar, eller som tränar samtidigt. Det blir lite tävlingskänsla över det hela.

Nu har jag kommit hem och avnjuter en liten kopp kaffe och några rutor mörk choklad. Gott! Än så länge är träningsdagboken manuell, jag vet inte riktigt hur jag vill att excelarket ska utformas ännu.


Hur avslutar du bäst en påfrestande dag? Såhär gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar