tisdag 2 september 2014

Today's Workout (Tisdag vecka 36)


Idag blev det Ida Wargs träningsutmaning som planerat. Men eftersom jag inte har något gummiband med handtag (ett så kallat rubber band) så körde jag med hantlar (à 3 kg) på vissa övningar och med ett platt, tunt gummiband utan handtag på en av övningarna.

Passet blev som följer...

20 standing row med hantlar
20 biceps curl med hantlar
20 shoulder press med hantlar
20 triceps extensions med hantlar
20 back squeeze (övre ryggen) med gummiband

i fyra varv.


Det gick förvånansvärt bra, trots ordentlig träningsvärk sedan i söndags. Jag har otroligt mycket träningsvärk i just triceps, så det tog emot lite på triceps extensions, men jag genomförde alla repetitioner och alla set. Bra jobbat, och en klapp på axeln till mig själv.

Jag ser verkligen framsteg i min träning och jag är så glad att jag kan sätta igång igen. För ett och ett halvt år sedan, innan jag började gymma, hade jag inte mycket muskler på kroppen, nu börjar kunna se förändringarna som min träning lett till. Jag blir så glad! Heja, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar