onsdag 24 september 2014

Today's Workout (Onsdag vecka 39)


Idag blev det benstyrka på gymmet.

Uppvärmning blev fem minuter på crosstrainern, precis som igår.

Övningar (repetitioner x set x vikt (höger och vänster gemensamt)):

Djupa squats (ass to grass) med skivstång (10 x 3 x 20 kg)
Marklyft med skivstång (10 x 3 x 40 kg)
Benpress (10 x 3 x 60 kg)
Rygglyft (10 x 3 x 10 kg)
Lårcurl (10 x 3 x 30 kg)
Leg extension (10 x 3 x 30 kg)

Jag glömde bort utfallen/lunges, tyvärr, så det blev inga sådana utförda, även om jag tycker de är utmärkta för benträning. Jag är superstolt att jag jag klarade alla set och repetitioner på 60 kg i benpressen, snacka om utveckling, både i styrka och i mod. I lårcurlen och leg extensions så sänkte jag vikten en aning sen förra benstyrkepasset, men det beror på att det dels gjorde lite ont och att jag var mör sen benpressen några minuter tidigare.

Mina mål den närmaste tiden för ben styrkan är att orka köra 35 kg på lårcurl och leg extension, trots att jag tar 60 kg i benpressen, att öka squatsen till 30 kg, att öka marklyften till 50 kg och slutligen rygglyften till 15 kg. Möjligt? Jadå, kanske inte alla höjningar direkt nästa pass, men inom ett par veckor hoppas jag att jag kan vara där.

Det är bra med kortsiktiga mål som är realistiska, förutom de man har på väldigt lång sikt. Att känna att man klarar av något som man inte gjorde tidigare, något som man kan mäta, är otroligt bra för självkänslan och självförtroendet. Heja heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar