onsdag 17 september 2014

Today's Workout (Onsdag vecka 38)


Ett styrketräningspass på gymmet blev det idag! Överkroppen var i fokus.

Här kommer passet och alla övningarna;

Uppvärmningen bestod av tre minuter på roddmaskinen på högsta motståndet, jobbigt med träningsvärken i benen som jag äntligen fått...

Övningar (repetitioner x set x vikt (höger och vänster gemensamt)):

Bänkpress med hantlar à 5 kg (10 x 3 x 10 kg)
Chest press i maskin (10 x 3 x 15 kg)
Biceps curl med hantlar à 7 kg (10 x 3 x 14 kg)
Triceps bakom huvudet med hantlar à 5 kg (10 x 3 x 10 kg)
Sittande rodd (10 x 3 x 25 kg)
Smala latsdrag (liknar pull-ups) (10 x 3 x 25 kg)
Breda latsdrag (liknar chins) (10 x 3 x 25 kg)

Och ett superset med tre övningar för axlarna (innebär att jag gjorde alla övningarna på följd, och upprepade sedan två gånger till):

Axellyft åt sidan (10 x 3 kg)
Axellyft framåt (10 x 3 kg)
Axelpress (10 x 3 kg)

... i totalt tre varv alltså.

Och så fick jag även gjort 100 repetitioner av Ida Wargs träningsutmaning; cykelcrunches, något jag även gjorde imorse. Det betyder att jag har gjort 300 av 500 repetitioner, som är målet för veckan. Snart i mål!

Efter passet när jag kom hem, då var jag helt slut. Och lite illamående efter tunnelbanan, men jag bet ihop och gick och handlade. Nu efter lite kaffe och mörk choklad är jag på banan igen.

Nu ska jag baka, vill du veta vad? Kika in här igen senare ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar