onsdag 10 september 2014

Today's Workout (Onsdag vecka 37)

Jag vill bara börja med att skriva att detta har varit en jobbig dag. Det andra migränanfallet i mitt liv kom idag. Alla som någonsin haft migrän förstår, och alla ni som inte haft migrän; det är huvudvärkarnas huvudvärk, och så adderar du illamående. "Tur" för mig, så har jag fått migrän tidigare, och fått medicin, som jag nu kunde ta, eftersom vanlig huvudvärkstablett inte riktigt hjälper.

Men efter tre timmars lidande började huvudvärken ge med sig och jag bestämde mig för att ta ett pass på gymmet trots allt.


Idag tränade jag överkropp, men eftersom jag har en del träningsverk sedan armhävningssessionen i måndags så tog jag inte i för kung och fosterland utan körde på lite lägre vikter.

Det blev (repetitioner x set x vikt i kilogram);

Sittande rodd (10 x 2 x 20 kg) + (10 x 1 x 25 kg)
Biceps curl (10 x 3 x 5 kg à arm)
Triceps (ner bakom huvudet) (10 x 3 x 5 kg à arm)
Axellyft åt sidan (10 x 3 x 2 kg à arm)
Axellyft framåt (10 x 3 x 2 kg à arm)
Axelpress (10 x 3 x 2 kg à arm)
Chest press (10 x 3 x 10 kg) + (10 x 3 x 15 kg)
Lastdrag (breda, liknar chins) (10 x 3 x 20 kg)
Lastdrag (smala, liknar pull ups) (10 x 3 x 20 kg)

Det tål att påpekas att jag gjorde axelövningarna i ett svep, och skyller det på den låga vikten. Men det tog bra, och det blev mycket mjölksyra. Jag hade även tänkt köra bänkpress med hantlar och långa sit-ups, men jag orkade inte riktigt och kände mig otroligt trött efter den jobbiga dagen.

Jag orkade knappt ta mig hem... Somnade i princip på pendeln och kunde inte riktigt njuta av paketet jag hämtade ut med träningsaker och kläder jag köpt online. Mer om det i ett senare inlägg.


Imorgon ska jag provjobba igen, och har fullt upp i skolan (antagligen skolstressen som utlöste migränen). Så tyvärr blir bloggningen bristfällig imorgon. 

Jag hoppas ni alla där ute får en bra dag ändå! Och så tar jag nya tränings- och bloggtag på fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar