måndag 22 september 2014

Today's Workout (Måndag vecka 39)


Idag blev en kortare dag en förväntat på skolan, vilket resulterade i att jag kunde gå på ett gruppträningspass på gymmet som jag inte räknat med.

Det blev 45 minuter core, alltså träning för mage och rygg. Denna typen av träning är bra för alla människor, då vi behöver en stark kropp för att kunna vara skadefria och må bra. Coren, alltså mittenpartiet av kroppen, används i princip hela tiden och hjälper bland annat oss med hållningen. Är du sugen på att börja med tyngre tyngdlyftning (styrketräning med skivstänger och fria vikter) eller till och med crossfit så rekommenderar jag dig att först träna upp mage och rygg ordentligt, så du har mindre risk att råka ut för olyckor.

Själva passet var bra, och det fokuserades även en del på axlar och ben. Nu sitter jag hemma och är fortfarande helt slut. Ett härligt pass alltså, och så hoppas jag på lite medelmåttig träningsvärk imorgon. Jag hade gärna gått nästa vecka också, men det är mycket i skolan nu och jag får se hur det blir med tider och så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar