måndag 15 september 2014

Today's Workout (Måndag vecka 38)


Idag blev det precis som planerat ett pass på gymmet för ben och säte.

Såhär lade jag upp det (repetitioner x set x vikt (häger och vänster gemensam)):

Uppvärmning blev fem minuter rodd på tyngsta motståndet. En bra uppvärmningsövning för hela kroppen. Jag fick rejält med mjölksyra i sätet och baksida lår, men det kändes också bra.

Squats med kettlebell och fötterna vinklade utåt, ass to grass, alltså hela vägen ner med rumpan till golvet (10 x 3 x 12 kg)
Deadlifts, det vill säga marklyft med raka ben, också med kettlebell (10 x 3 x 20 kg)
Utfall med höger ben fram med två hantlar i händerna à 8 kg (10 x 3 x 16 kg)
Utfall med vänster ben fram med två hantlar i händerna à 8 kg (10 x 3 x 16 kg)
Rygglyft (10 x 3 x 10 kg)
Benpress (10 x 2 x 50 kg) + (10 x 1 x 40 kg)
Lårcurl (10 x 1 x 35 kg) + (10 x 2 x 30 kg)
Leg extension (10 x 1 x 35 kg) + (10 x 2 x 30 kg)


Ett bra pass! Och nu hoppas jag på träningsvärk den här gången. Jag vet att jag ytterligare kan öka vikterna, och har som mål att öka upp dem en bra bit till nästa benträningspass. Om man jämför med benpasset förra veckan, så har jag ökat vikten markant denna veckan, förutom med squatsen och deadliftsen, men det beror på att utrustningen var upptagen på gymmet och att jag fick improvisera.

Och så kommer jag att avsluta kvällen med hundra cykelcrunches enligt Ida Wargs utmaning! Men först lite chillaxing hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar