måndag 8 september 2014

Today's Workout (Måndag vecka 37)


Löpning, löpning, löpning. På morgonen dessutom. Ja, jag tog mig i kragen, gick 50 minuter tidigare än vanligt och stack ut och sprang.

Detta resulterade i en springtur på 6,63 kilometer, under 36 minuter och 54 sekunder, vilket ger en kilometertid på 5 minuter och 34 sekunder per kilometer. Enligt appen förbrände jag 414 kalorier (antar att det är kilokalorier, men det står inte), men jag vet inte hur sanningsenligt det är. Det blev alltså min bästa tid på sträckan 6-8 km, som jag någonsin sprungit med appen.

Ikväll blev det armhävningar för hela slanten, något som jag verkligen behöver öva på. Gymmet får vänta till imorgon, det blev inget idag på grund av en miss från min sida. Men imorgon är det nya tag som gäller.

5 armhävningar på tå (välj själv hur brett armarna ska vara)
10 armhävningar på knä med armarna brett
10 armhävningar på knä med armarna "vanligt"
10 armhävningar på knä med armarna smalt (längs kroppen)

... i tre varv. Jag var tvungen att pausa en hel del mellan varven, för att jag skulle orka de fem på tå alla tre varven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar