lördag 27 september 2014

Today's Workout (Fredag vecka 39) Eller egentligen gårdagens, klockan har passerat midnatt


Idag blev det överkroppen som fick sig ett kok stryk på gymmet. Ökat vikterna? Check. Tränade i snabbaste tempot hittills? Check.

Som uppvärmning körde jag fem minuter på en träningscykel.

Övningarna (repetitioner x set x vikt (höger och vänster gemensamt)):

Bicepscurl med hantlar à 7 kg (10 x 3 x 14 kg)
Triceps bakom huvudet med hantlar à 6 kg (10 x 3 x 12 kg)
Bänkpress med hantlar à 5 kg (10 x 3 x 10 kg)
Sittande rodd (10 x 1 x 30 kg) x (10 x 2 x 25 kg)
Breda latsdrag, som liknar chins (10 x 3 x 25 kg)
Smala latsdrag, som liknar pull-ups (10 x 3 x 25 kg)
Chestpress (10 x 2 x 20 kg) + (10 x 1 x 15 kg)

Och så ett superset med tre övningar som vanligt för axlarna:

Axellyft åt sidan med hantlar à 3 kg (10 x 6 kg)
Axellyft framåt med hantlar à 3 kg (10 x 6 kg)
Axelpress med hantlar à 3 kg (10 x 6 kg)

Jag har ökat i både chestpress, sittande rodd och övningen för triceps. Bra jobbat, säger jag till mig själv. Idag har dessutom varit en väldigt lång dag på skolan. Jag kom klockan åtta (en timme tidigare än schemaläggning), hade föreläsningar från klockan nio till tolv, världens stressigaste lunch med besök på banken, Clas Ohlson och tid för att äta, föreläsning från klockan ett till fyra, och sen på ritsalen till klockan sex. Efter det gick jag till gymmet, och kom tillbaka till skolan vid åtta. Och sen satt jag tre timmar till i ritsalen.

Nu är jag helt slut, och lägger min sista energi för dagen åt att skicka iväg ett meningsfullt blogginlägg ut i cyberspace. Godnatt världen. Imorgon blir det skolan igen, jag vill inte stressa med allt på onsdag när det är inlämning. Nästa helg blir betydligt lugnare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar