fredag 19 september 2014

Today's Workout (Fredag vecka 38)


Ett benstyrkepass på gymmet; check! Efter två tunga föreläsningar som varade hela dagen som var det rätt skönt att få gå till gymmet och använde kroppen istället för knoppen. Men det var motigt, hade gärna åkt hem direkt eftersom jag var så trött, men jag tror träningen gjorde nytta i slutändan.

Dagens pass;

Uppvärmning på motionscykel i fem minuter

Övningarna (repetitioner x set x vikt (höger och vänster gemensamt)):

Squats med skivstång bakom nacken (10 x 3 x 20 kg)
Marklyft med skivstång (10 x 3 x 40 kg)
Utfall med höger ben fram med hantlar à 8 kg (10 x 3 x 16 kg)
Utfall med vänster ben fram med hantlar à 8 kg (10 x 3 x 16 kg)
Sittande benpress (10 x 2 x 50 kg) + (10 x 1 x 60 kg)
Lårcurl (10 x 2 x 30 kg) + (10 x 1 x 35 kg)
Leg extension (10 x 2 x 30 kg) + (10 x 1 x 35 kg)
Rygglyft (10 x 3 x 10 kg)

Tungt? Ja. Nu tror jag inte att jag kan öka så drastiskt varje pass utan kommer jobba med dessa vikter, eller något högre, några veckor.

Jag blev lite yr och snurrig mot slutet av passet, och det kändes väldigt motigt. Men jag slutförde och klämde i mig två hemmagjorda proteinbars redan innan duschen. Jag vet inte riktigt vad som var fel. Jag drack ju vatten ordentligt...


Nu är det helg och jag är helt färdig. Vilken vecka! Wow. Imorgon blir det en tur norr över och jag ska få träffa personer som jag saknat länge och inte träffat på ett par år. Längtar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar