söndag 21 september 2014

Ta hand om dig själv, det är du värd!

Ibland, när jag känner mig extra sliten och trött, och har lite extratid, då brukar jag unna mig lite hemma-spa. Det är både lyxigt och ekonomiskt. De som har råd med det skulle ju kunna boka in sig på ett riktigt spa istället...

När jag spa:ar hemma så brukar jag;

- Ta ett varmt bad eller en lång varm dusch
- Göra hårinpackning
- Fila fötterna och sedan smörja in dem
- Skrubba kroppen med sådana riviga handskar
- Föna håret med hårolja tills det är torrt och riktigt mjukt
- Smörja in kroppen med en skön bodybutter och sedan gå runt i pyjamas eller mjukisbyxor och tjocktröja
- Klippa naglar och måla dem
- Lägga ansiktsmask mot finnar och orenheter och sedan smörja ansiktet med en återfuktande kräm

och sist men inte minst brukar jag samtidigt njuta av riktigt gott snacks. Ikväll blev det salta jordnötter och mörk choklad. Mums. Men inget gluten, det är verkligen inget jag skulle kunna "unna mig" och "njuta av" idag... *Fortfarande ont i magen*

Så ta hand om dig själv du med, det är du värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar