söndag 7 september 2014

Kyckling och grönsaker i ugn

Jag är upptagen i kväll, och bestämde mig därför för att laga ordentlig lunch istället för ordentlig kvällsmat, som brukar vara fallet.

Denna maten är gjord efter ett recept från ICA som jag endast kan komma ihåg, har inte hittat det, och därför är det lite improviserat.



Jag la potatisklyftor, morotsstavar, vitlöksklyftor i bitar och en delad paprika i en ugnsfast form. Ovanpå la jag kycklingen som jag smaksatt med kanel, oregano, salt och vitvinsvinäger. Och vips in i ugnen på 175° C i 30 minuter. Ut kommer kycklingen, färdig och perfekt, men hårda potatisar. Så jag la av kycklingen och körde in rotfrukterna och grönsakerna igen, denna gången på 225° C i 15 minuter. 

Klart! Mums, gotteligottgott. Om man vill kan man servera med en grönsallad och en mango- eller yoghurtsås. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar