lördag 6 september 2014

Kräftskiva med mottagningen

Äntligen hemma igen. Äntligen för att man blir rätt trött och fräsch av att sova för lite, för obekvämt och svettigt. Nu är jag på banan igen och ska strax en sväng och handla, alla saker man behöver när man flyttar hemifrån, listan tar aldrig slut.

Men så har jag funderat en del på det här med att inte äta gluten och mjölkprotein.

Jag tycker det är himla svårt när jag är ute på ett sådant ställe som vi var igår, jag får ju äta det som bjuds. Än så länge kör jag inte strikt, utan satsar på att maten jag lagar ska vara glutenfri och innehålla så lite mjölk som möjligt. Men nu i veckan när jag var sugen på lasagne med ost och mjölk så gjorde jag det, dock med glutenfria pastaplattor.

Hur ska jag göra vid sådana tillfällen som igårkväll och på morgonen idag, när jag ska äta strikt? Kommer jag ens att försöka äta enligt en strikt plan? Vad är viktigast att prioritera? Mjölk, mjöl, socker, onödiga tillsatser eller hur ska jag planera?

Jag måste komma fram till en plan och hur jag ska göra för att kunna hålla mig till min plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar