onsdag 24 september 2014

Idag är en bra dag!

Den här veckan har börjat lite jobbigt. Först i måndags hade vi redovisning i skolan, i flera timmar och mycket längre än planerat, och det var tufft. Tufft dels för att vi satt i ett väldigt litet rum, jag fröst, det var syrebrist och det tog så lång tid. Vi fick dessutom i samband med redovisningen en ny uppgift, som är väldigt stor och som vi endast har två dagar schemalagda till. En något stressad Ellen alltså. Dessutom så har jag diskuterat fram och tillbaka med diverse kundtjänster och banktjänstemän, vilket kräver en hel del energi, tid och pengar (minuterna på telefonräkningen tickar iväg).

Men nu är jag på banan igen. Det började med att jag imorse tog min röda kavaj (och då menar jag illröda med tyg i spets), och mina favoritjeans, vilket såklart ger en självförtroendeboost. Jag valde dessutom att sminka mig lite mer än vanligt, hårknuten på huvudet blev superbra och jag plockade fram mina tumvantar, mysigt. Härligt med höst!

Därefter begav jag mig till skolan, nästan först på plats och lyckades lösa kundtjänst- och banksakerna direkt. Jag kom igång med projektet och kunde jobba på bra. Efter lunch var jag redo att gjuta min modell i gips (en av denna veckas alla uppgifter och utmaningar), vilket gick bra. Jag har dock inte öppnat gipsformen ännu, så jag vet inte hur min modell ser ut. Efter det hörde min kompis av sig och vi bokade in en kompisdejt i nästa vecka, härligt, har så mycket att prata med henne om. Tillbaka på ritsalen lyckades jag dessutom komma på en idé till nästa projekt, och sedan gick jag och handlade material. Idéerna och tankarna kring skolan och projektet känns bra, och jag som var så stressad kan äntligen lugna ner mig. Efter det gick till gymmet, lite motigt, men jag genomförde passet och var allmänt nöjd.

Imorgon är det en heldag på ritsalen igen och jag känner mig på top. Veckan började nere, men nu är jag på gång. Det blir dessutom en tur till mataffären imorgon, och antagligen ingen träning, men sånt är livet.

Eller hur mår man bra av sådana här superdagar? Nöjd, glad och allmänt positiv. Lite jobbig sådär ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar