tisdag 16 september 2014

Havregrynsgröt med proteinpulver

Idag testade jag att göra havregrynsgröt med proteinpulver.

Jag valde att koka gröten på spisen i en kastrull eftersom jag inte vet hur proteinpulvret reagerar i micron. Det är betydligt lättare att ha kontroll över en gröt som du kan se och snabbt justera värmen på.

Jag använde en deciliter havregryn, en halv portion Soy-Pro proteinpulver med chokladsmak, en deciliter mjölk, två deciliter vatten, russin, pumpakärnor, solroskärnor och linfrön. Jag kokade alltihop under omrörning tills att gröten fått lagom konsistens. Sedan toppade jag med linfrön, pumpakärnor och jordnötter.

Och smaken då? Jo, jag gillar den. Den blev lite för lös för min smak. Men jag kan prova att endast ta en och en halv deciliter vatten nästa gång. Om man jämför med vanlig havregrynsgröt så blev konsistensen lite med geleaktig och lenare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar