måndag 1 september 2014

En hungrig, stressad students problem...

Det kommer bli långa dagar i skolan, och på grund av det kommer jag hem vrålhungrig, och skulle som idag ställa mig och laga lasagne. Tack, men nej tack. Det tar ungefär en och en halv timme, inget för min skrikande mage. Så jag gjorde en kompromiss som faktiskt blev väldigt bra!

Jag åt en av mina matlådor, det wokade (se tidigare inlägg), medan jag återhämtade mig. Och efter det fick jag tillbaka energin och kunde lägga ordentligt med tid på lasagnen, och till och med njuta av att laga den. Jag älskar att laga mat och testa nya saker, men med en mage som kurrar och ett blodsocker som bara finns kvar i tårna så blir det inte alls lika kul.

Så ett hett tips till alla studenter där ute; ät först, och laga sen, så blir det inte så jobbigt utan mest kul.

Lasagnen både ser god ut och doftar gott! Jag ser fram emot lunchen imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar