fredag 8 augusti 2014

Träningsmotivation lika med noll

Idag blir det ingen träning direkt.

En hundpromenad på en halvtimme och 70 tåhävningar.

Resten av kvällen ägnar jag åt god vegetarisk middag med familjen, en läskande mojito och hallonpajsrester. Livet är rätt bra. Njuter av den sista fredagen boendes i Skåne, kanske blir det någon mer framöver, men inte nu på ett tag. Höstan blir ju i Stockholm, förväntningarna stiger för var dag som går.

Dags att packa ihop mer saker idag. Flyttlåda eller flyttlåda fylls. Jag trodde det skulle räcka med fyra eller fem stycken, men det blir nog närmare sju eller åtta stycken. Men det får gå. Vi får vara ordentliga när vi packar bilen nästa vecka, så allt får plats.

Men träningsmotivationen är noll. Jag har varken lust eller ork till träning. Idag tar jag helg och ledigt. Träning ska vara roligt, och idag känns det bara motigt.

Förberedelserna till min goda mojito!


Receptet! (Till en drink.)

Mortla 2 tsk socker och blad från en färsk mynta. Pressa i en halv lime delad i tredjedelar. Om du vill ha med alkohol så häller du nu på 4 cl ljus rom, men detta är såklart valfritt. Sen fyll glaset med is. På med indianvatten tills isen är täckt.

Och njut! Jag tycker alltid drinkar ska avnjutas med sugrör, tycker inte du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar