lördag 30 augusti 2014

Tonfisksallad - Matinspiration

Idag blev det tonfisksallad, precis som enligt min matsedel.

Jag använde kokt potatis, en burk tonfisk i vatten, isbergssallat, gurka, purjolök, rödlök, tre kokta ägg och en dressing på rapsolja, vitvinsvinäger, salt och timjan. Blev det gott? Jao.


Den här dagen har varit lite upp och ner. Jag skulle åka och handla mat, kom iväg lite sent och kom inte tillbaka förrän två timmar senare. Då, när jag även var väldigt hungrig och blodsockret redan var lågt, upptäckte jag att mobilen var borta. Något förtvivlad cyklade jag hem, ringde SL och en massa olika pendeltågsstationer, men fick inget napp. Så fick jag tipset att kolla med molntjänsten, och där kunde jag anmäla min telefon borttappad. Nu är det en kvinna som har hittat den och jag ska förhoppningsvis få tillbaka telefonen redan idag. Men usch så jobbigt det är att vara slarvig, hädan efter kommer jag ha koll på mina grejer bättre, då sparar jag också så mycket tid.

Dags att vara lite pysslig; ska sy upp mina gardiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar