torsdag 14 augusti 2014

Today's Workout (Torsdag vecka 33)


Morgonträning! Jag gillar't. Jag vet inte vad det är med att träna på morgonen eller förmiddagen som är så härligt, men det är det i alla fall. Det kan kanske ha något att göra med att det då blir avklarat och inget jag behöver våndas för under dagen. "Just det jag skulle träna också...", utan kan lägga de tankarna åt sidan och fokusera på annat. Jag försöker kanske också vara lite tidseffektiv, eftersom jag tycker det går snabbare att träna på morgonen. Kroppen och huvudet är liksom fokuserat på en enda sak, träningen, istället för femtioelva andra, så som eftermiddagarna brukar vara.

Idag blev det Ida Wargs magträningsutmaning

30 cykelcrunches
12 höftlyft i sidoplankan (på varje sida)
10 fällknivar
30 twisted plank

Och fällkniven är fortfarande väldigt svår i tekniken, eftersom svanken inte orkar komma ner i golvet. Inte bra för ryggen!


Och så 70 tåhävningar som vanligt (gånger två, eftersom jag missade igår)...


Idag ska vi packa ut i släpet. Hoppas nu allt får plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar