tisdag 12 augusti 2014

Today's Workout (Tisdag vecka 33)

Wiho! Magträning är min grej! Även om det är riktigt jobbigt så kan jag ta ut mig, jag orkar fortsätta fast mjölksyran sprutar! Det är riktigt kul.

Dagens magträning blev som följer...

30 cykelcrunches
12 höftlyft i sidoplankan på varje sida
10 fällknivar
10 twisted plank

... i tre varv.

Ja, mjölksyran är total. Och utförandet på fällkniven är inte optimalt. Jag får inte i svanken först, utan svankar ryggen, vilket inte är bra. Men det handlar om jag inte är tillräckligt stark. Övning ger färdighet, det är så man säger, eller hur?

Och sen blev det 70 tåhävningar, något som jag försöker göra varje dag men som jag fuskade rejält med slutet av förra veckan. Jag står med tårna på nedersta trappsteget i vår trappa, vinklar fötterna utåt (alltså hälarna mot varandra), spänner benen och rumpan och sen pressar jag. Upp, upp, upp. Jobbigt? Jepp. Tror jag att det kommer förbättra min löpteknik? Ja, förhoppningsvis.

Dags för Marcos pasta här, lite lika pasta napotilana, fast ändå inte riktigt. Och så honungsmelon och lufttorkad skinka till, såklart. Annars är det inte riktigt på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar