lördag 2 augusti 2014

Spring bara spring, nya träningsskor kanske? Del 2

Och så var det barfotalöpningen. Jag är inte sugen på ett par skor med tår, utan vill ha ett par som inte är så "omtänksamma" mot fötterna, utan tvingar muskulaturen runt foten och fotleden att bygga upp sig för att själv klara stötdämpning och motverka skador. Jag har fastnat för Nike Free, eftersom de inneskorna som jag nu löper i har fungerat bra, trots att jag inte använder dem till sitt rätta syfte.

Jag har kollat på dessa skor:

Dessa skor är för barfotalöpning, dock i olika grad av stabilitet. Det jag vet säkert är att nummer tre är stabilare än nummer två, eftersom tvåan är en löpning mer lik barfotalöpningen. Du kan köpa skorna HÄR (1), HÄR (2) och HÄR (3). Jag såg att det är rea, så skynda innan din storlek tar slut, om du är intresserad. Jag tror jag ska satsa på nummer tre, mer stabilitet, men ändå barfotakänslan, om jag hinner bestämma mig innan de är slut!

Blir jag sugen på att springa nu när jag tittar på skor? Ja. Såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar