lördag 2 augusti 2014

Spring bara spring, nya träningsskor kanske? Del 1

Det var ju det här med skorna också. I nuläget har jag inte direkt några bra skor att springa i. Jag har ett par löpskor, men de använder jag inomhus, eftersom jag lätt får ont i smalbenen vid aerobics om jag inte har ett par stötdämpande skor. När jag springer har jag ett par Nike Free, men det är egentligen avsedda för dans och inomhusträning, men jag använder dem vid löpning.

Ja, ni förstår, detta är verkligen inte optimalt eller genomtänkt. Nu till mitt uppdrag; att förnya träningsskogarderoben.

Jag vill ha både ett par rejält stötdämpande och ett par som ska efterlikna barfotalöpning. Vilka andra krav? Sköna, snygga och ge mig positiv energi!

Gällande stötdämpande skor har jag tittat på dessa:

Du kan köpa skorna HÄR (1), HÄR (2) och HÄR (3).

Det lutar åt nummer 2, jag tycker de är snyggast. Det en dock ska tänka på gällande löparskor är löpsteget. Kolla upp det hos någon som vet vad de gör innan du köper skor!

Barfotaskorna kommer i nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar