söndag 31 augusti 2014

Morgonyoga: kära, jobbiga och alldeles underbara rutin!

Jag försöker fila på en träningsrutin för en vecka, som jag kan följa alla veckor. Vi får väl se hur det blir i slutändan, men jag vill verkligen få ihop alla delar.

En del i mitt träningspussel är yogan. Jag har någon slags hatkärlek till yogan som för mig är en blandning mellan meditation, stretch, statisk muskelträning och förmågan att övervinna smärta (både mjölksyra och stretch). Och jag tycker det är fantastiskt på morgonen, speciellt, eftersom det får kroppen att vakna till liv.

Jag har hittat ett pass på Youtube som jag tänkte köra, men jag tycker att det är lite stressigt, eller lite för snabbt, så jag tänker nog modifiera det lite. Jag vill hålla längre i stretchposerna för att verkligen tänja ut, vilket jag inte riktigt hinner.

Jag länkar till passet här nedanför:


Musiken gillar jag skarpt, jag ska nog hitta liknande musik att utföra det till senare när jag kan det utantill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar