lördag 23 augusti 2014

Mobilblogg - Vegetarisk minestrone och knäckemackor med avocado

Idag blev det visst en mobilblogg till. Jag tycker det är mycket lättare att fotografera med mobilen, och den har jag ju alltid med mig, jämfört med systemkameran och datorn.

Förkylningen förändras för varje dag som går, vilket förhoppningsvis betyder att jag är på bättringsvägen. Men det är lite jobbigt, allt. Antagligen har jag feber också. 

Så, för att bota mig själv lagade jag en god vegetarisk minestronesoppa. Soppan innehåller morötter, palsternacka, gul lök, purjolök, tomarpuré, vitlök, buljongtärning, basilika, oregano, paprikapulver, krossade tomater och slutligen pasta.

Jag delade alla grönsakerna i mindre bitar, fräste dem med kryddor, tomatpure och rapsolja. Sedan tillsatte jag resterande ingredienser, förutom pasta och kokade i 20 minuter. Efter det hällde jag ner pastan i soppan och kokade enligt tidsanvisningen på förpackningen.

Det blev väldigt gott! Till soppan hade jag knäckemackor med avocado, rapsolja och salt. Det blev också gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar