fredag 29 augusti 2014

Matsedel för vecka 36

Just nu sitter jag och planerar luncher och kvällsmål för nästa vecka... Jag försöker satsa på att laga tre eller fyra rätter i början av veckan som jag göra flera portioner av, sedan äter jag resterna under veckan. Detta gör jag dels för att spara tid och för att jag inte har plats för så många olika råvaror hemma på samma gång, jag måste i princip använda upp det jag handlar och kan inte fylla skafferiet med en mängd olika råvaror.

Matsedel för vecka 36 (och slutet på vecka 35)

Lördag
Lunch: Tonfisksallad
Kvällsmat: Stekt fisk med wokade grönsaker och risnudlar

Söndag
Lunch: Tonfisksallad (rester)
Kvällsmat: Kycklingrisotto

Måndag
Lunch: Tonfisksallad (rester)
Kvällsmat: Lasagne med färsk sallad

Tisdag
Lunch: Stekt fisk med wokade grönsaker och risnudlar (rester)
Kvällsmat: Kycklingrisotto (rester)

Onsdag
Lunch: Lasagne med färsk sallad (rester)
Kvällsmat: Kycklingrisotto (rester)

Torsdag
Lunch: Stekt fisk med wokade grönsaker och risnudlar (rester)
Kvällsmat: Lasagne med färsk sallad (rester)

Fredag
Lunch: Kycklingrisotto (rester)
Kvällsmat: Kräftskiva!


Och det var en vecka. Verkar det lite tjatigt? Tja, ganska, men det passar mig, mitt skafferi och min plånbok. Vad passar dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar