lördag 16 augusti 2014

Matinspiration!

Nu har mamma lämnat Stockholm och jag är kvar i mitt hyrda rum. Ensam. Och tårarna bara rinner. Men jag ska klara detta. Det är mitt beslut och min dröm. Visst fasiken kommer det gå bra!

Detta betyder såklart att jag för första gången i mitt liv lever som en student på riktigt (dock har ju skolan inte riktigt börjat än), vilket också betyder studentmat. Ikväll, efter en hel dag med möbelshopping och möbelihopskruvning, blev det halloumisallad med svarta bönor.

Ingredienserna jag hade i min sallad, två portioner, var en burk svarta bönor (Fagioli Neri), två tomater, en persika, isbergssallad, stekt halloumi (jag steker den i olivolja) och solroskärnor. Jag toppade med lite salt och olivolja. Mums, vad gott det blev!



Det behöver inte vara så svårt. Nu ska jag börja packa upp och försöka se livet från den ljusa sidan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar