tisdag 26 augusti 2014

Köttfärsbiffar med klyftpotatis - Matinspiration

Matlagning idag igen. Jag försöker laga några portioner åt gången, så att jag kan spara matlådor i kylskåpet och frysen att äta senare. På det viset behöver jag inte laga mat så ofta, och dagar som är stressiga går smidigare. Dessutom behöver jag ta med lunch varje dag till skolan, för att inte bli ruinerad.

Idag blev det köttfärsbiffar med klyftpotatis. Det blev gott! Snacka om tallriksmodellen, precis som enligt alla bilder i alla böcker. Jag tycket det är viktigt att äta från alla delar, speciellt grönsaker och frukt, något som många gärna snålar eller är försiktiga med.


Färsbiffarna består utav nötfärs, hackad lök, ägg, riven morot, salt, vitlök och paprika pulver. De blev väldigt goda, dock ska en inte snåla med saltet. Jag fick salta i efterhand eftersom de inte smaka tillräckligt salt för mitt tycke.

Experimenterar du också i köket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar