torsdag 14 augusti 2014

Helkroppsmassage

Den tidiga eftermiddagen har spenderats på skönhetssalong, tro det eller ej. Jag är inte den som brukar lägga speciellt mycket pengar på skönhet och utseende, till exempel så klipper jag håret ungefär två gånger om året. Men så hade jag ett presentkort som jag fått i julklapp hos vår lokala skönhetssalong.

Jag bestämde mig för att boka en helkroppspeeling som följs av en kroppsinpackning. Härligt värre!

Först så masserade hon, min terapeut, ett ben i taget, ryggen, armarna och magen med en rätt rivig peeling. Efter det tog hon av kornen, eller smulorna, med en riktigt varmt, fuktig handduk. Nästan så det brände, men det var skönt. Sedan masserade hon in en dränerande olja och jag fick ha på huden när jag blev nerbäddad med ett värmetäcke. Mysigt. Sen fick jag ligga där i en halvtimme, och somnade faktiskt flera gånger.

Jag tror det var bra med lite massage för stela och muskelvärksmuskler.

Jag är fortfarande lite seg. Det skulle vara gott med en kopp kaffe.

Släpet är packat, och nu är det bilen kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar