onsdag 27 augusti 2014

Havrepannkakor och anti-mobilanvändning

Pick-nickmat i morgon, så idag, eller nu ikväll, så har jag fixat både lunch och kvällsmat till imorgon att ta med. På lunchen ska jag äta amerikanska havrepannkakor med kvarg och hallon, mums!

Här kommer receptet! Jag lade också till en halv deciliter sojamjölk för att lättare kunna mixa smeten i mixern. Jag provsmakade en också, och den var god! Jag hoppas nu att jag har gjort mat så att det räcker, men annars tror jag det fanns en matbutik i närheten.


Jag vill även slå ett slag för att skriva upp recept för hand, istället för att stå och kladda med mobil, padda eller dator i köket. Det kan lätt hända att tekniken blir blöt, eller att du är för kladdig för att kunna använda den. En handskriven lapp kan du istället kladda hur mycket du vill med. Samtidigt som du skriver upp receptet lär du dig också att komma ihåg det bättre, vilket betyder att du inte behöver den lika mycket utan kan köra på i köket utan uppehåll.

Dags för packning inför bygge, pick-nick och utomhussovning imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar