lördag 9 augusti 2014

Grill- och picknickmat!

Det är inte alltid så kul att grilla korv på picknicken. Jag tycker det är kul att testa annat. Så, idag, ska jag och några kompisar träffas för att säga hejdå till varandra ordentligt och grilla. Och hitta på annat skoj, också, såklart!

För mig blir det grillspett med halloumi! Mums. Goda grönsaker så som majskolvar, paprika, småtomater och squash. Och så stora bitar halloumi. Här blir det lätt lite klurigt eftersom den lätt delar på sig, så var försiktig när du trär på osten på spetten. Ett ett tips är att använda majskolvsbitar längst ut på varje spett, eftersom det förhindrar den andra maten att glida av. Ett annat tips, trots att det gör det hela med grillspett lite tråkigt är att sätta saker som tar lång tid på ett spett, och saker som grillas snabbt på ett annat, så att inte något blir bränt samtidigt som något annat inte är färdigt.

Till grillspetten köra jag med foliepaket! I foliepaketen har jag kall kokt nypotatis, en liten färsk lök, smör, två kvistar timjan och flingsalt. Lägg ingredienserna på en bit grill- och ugnsfolie (något tjockare än den vanliga aluminiumfolien) och knyckla ihop. Och släng på grillen! Mums!

Mina foliepaket:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar