söndag 17 augusti 2014

Frukost! - Matinspiration

Nytt ställe, ny frukost. Och frukost är dessutom det som jag tycker är allra godast på hela dagen. Frukost slår grillad entrecote med klyftpotatis och bea, alla dagar i veckan. Jag vet inte riktigt varför, men jag älskar frukost och utan min frukost skulle jag aldrig klara av dagen.

Innan så åt jag alltid ett stekt ägg, men de två senaste dagarna har jag glömt köpa ägg så det får bli fil och flingor, utan ägg. Men jag tycker fil och flingor är lite tråkigt som det är, så jag brukar piffa upp det lite.

Ingredienser i mina "fil-och-flingor":

en skivad banan
strö över krossade linfrön
strö över chiafrön
strö över solroskärnor
häll på fil eller yoghurt efter tycke och smak (jag använder naturell fil, 3% fett)
flingor efter tycke och smak (jag använder osötade flakes)
torkade aprikoser som jag klipper i mindre bitar

... och då blir resultatet såhär:


Jag brukar även har ett glas juice eller fruktdryck till, och jag är alltid svag för Proviva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar