torsdag 7 augusti 2014

Favoritövningen #1 och Today's Workout (Torsdag vecka 32)

Några övningar för överkroppen som jag körde i ett hemmaträningspass med hantlar à 3 kilo.

5 x 3 armhävningar på tå, tätt följt av...
10 x 3 armhävningar på knä

15 x 3 dips på stol

15 x 3 biceps-push-axlar (se beskrivning nedan)

15 x 3 axellyft utåt

15 x 3 långa sit-ups

Här är en kort beskrivning av min mystiska biceps-push-triceps, som jag delvis snott från bloggaren Ida Warg. Övningen är superbra! Jag väljer dock istället att använda två hantlar istället för en kettlebell som Ida ofta använder, eftersom jag vill ha jämn vikt på varje arm, annars tenderar en att ta tyngre med ena armen och därför träna den mer. Jag strävar ofta efter att ge symmetrisk ut och fokuserar gärna på det under min träning.

Och sedan tillbaka igen, så har du gjort en repetition. Fjorton till och du är klar med första setet, bara två set kvar. Heja, heja! (Och glöm inte att spänna in rumpan med hjälp av magen och inte svanka ryggen, för att utföra övningen säkert och på rätt sätt).

Och så 70 tåhävningar, vilket tar ungefär två minuter.

Tack för idag! Dags att plocka undan och sortera ännu mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar